Rozhovor s Janem Grydilem z firmy Sony

Pro naše zákazníky jsme se Jana Grydila, zástupce společnosti Sony Europe B.V, ptali na pár otázek, které by vás všechny mohly zajímat – více o rozhovoru zde.

 

Jaký jste zaměstnanec a kolega?

Jako dlouholetý manažer pro klíčové zákazníky věřím, že jsem pro naši společnost spolehlivý a hlavně zodpovědný člen, který má zájem sebe i své kolegy stále rozvíjet a posouvat dál.

Čím je pro Vás IT obor zajímavý?

Je to stále se vyvíjející obor plný zajímavých technologií, které mě už odmala velmi zajímaly. Počítače, to v teenagerských letech zkrátka bylo moje. Kdo si z okolí neuměl postavit vlastní počítač, jako by neexistoval :-) V devadesátých letech IT zažilo obrovský boom - internet, mobilní telefony, herní konzole, notebooky… Jsem šťastný, že jsem vyrostl právě v této době a mohl jsem u toho být a nyní v oboru i pracovat.

Co Vám z dosavadní praxe či studia bylo nejužitečnější?

Práce a komunikace s lidmi. Je to můj denodenní chleba a troufám si říct, že můžete být sebelepší manažer, ale pokud neumíte s lidmi pracovat a neporozumíte jim, těžko dosáhnete svých cílů. Ze studia jsem se naučil hlavně trpělivost a vytrvalost. Studoval jsem stavební fakultu - kreslení a rýsování stavebních projektů dlouho do oci, to byl téměř každodenní rituál celé 4 roky studia. To mě naučilo, že pracovní dobou práce nekončí a je třeba tomu dát více času a energie, která jednou přinese ovoce. Přístup, že v 18:00 končí pracovní doba, tzv. spadne tužka od ruky a mám volno, jsem nikdy moc nepoznal.

Co Vám nejvíce pomáhá a motivuje při práci?

Skvělé produkty, které vyrábíme. Věřit jim a vědět, že jsou skvělé, to je pro mě ta správná motivace. To je i důvod, proč jsem v SONY již 11. rokem.

Je něco, co Vás na práci opravdu štve? Co byste na své práci chtěl změnit?

Jako všude jsou plusy a taky někdy mínusy. Navíc jsme opravdu velká korporace, takže někdy musíme dělat věci, které prostě jen musíme. Zažil jsem i těžké období, když jsme ukončili výrobu notebooků VAIO, na kterých jsem v SONY vyrostl. Bylo to takové dítě, které jsme budovali. Naštěstí se naskytly nové projekty, do kterých jsem se mohl přesunout..

Na jakou svou činnost jste nejvíce hrdý za poslední měsíce?

Jsem aktuálně hrdý na práci celého našeho týmu. Již několik let po sobě se nám daří a na trhu rosteme ve všech kategoriích. I přes personální problémy, kterým jsme v posledních letech čelili, se nám konečně povedlo najít stabilní a silný tým, který po relativně krátké době začal samostatně na 100 % fungovat.

Co rád děláte, když zrovna netrávíte čas v práci?

Mám dvě děti (holky 7 a 12 let), takže koníčkem je rodina a společné aktivity s nimi. Přes týden moc volného času není, takže víkendy se pak snažíme trávit naplno různými výlety a zážitky. Když zbyde čas, již asi pátým rokem jsem našel oblibu v motorkaření. Ať už jednodenní výlety, tzv. „kolem komína“, nebo delší cestování po Evropě.

Jak Vaši práci vidí Vaše děti?

Ano, slýchávám, že tatínek není často doma, ale vidím u nich pochopení a často i dotazy „proč děláš toto a proč tamto“. Jsem rád, že se ptají a přemýšlí nad tím, co u mě vidí… Jsou vlastně i takovou mojí oporou, že práce má nějaký smysl a člověk to dělá i pro ně.

Zaujal Vás v posledních měsících nějaký zajímavý IT produkt, který můžete doporučit ostatním?

Jsem hudební a filmový fanoušek. Když vidím, kam se posunula technologie televizí a hudební reprodukce, jsem opravdu nadšený. Ve volné chvíli mohu doma vypnout hlavu a vychutnat si film v dokonalé obrazové kvalitě. Naopak hudba se z obýváků a dětských pokojíčků přesouvá ven. Například formou technologicky velmi atraktivních sluchátek, které dnes slouží i jako stylový módní doplněk, nebo outdoorových reproduktorů, kdy můžete poslouchat hudbu u bazénu, na pláži nebo jen tak venku s kamarády.

Jaká je Vaše oblíbená PC hra? Příp. Vašich dětí?

Jako malý jsem vyrostl na sportovních a závodních hrách typu NHL, FIFA, Need For Speed. Soutěživost mám asi v krvi :-) Od dcer vím, že dnešní trend je MINECRAFT. S úžasem sleduji, jak dokážou být kreativní v tak graficky primitivním prostředí.

Čím se odlišujete od konkurence?

Jsem přesvědčen, že zákazníci v SONY vidí silného partnera pro domácí zábavu a každodenní život. S produkty SONY si večer pustíte krásný film s úžasným zvukem. Z dovolené si odvezete nádherné fotografie, na kameru si natočíte nezapomenutelné okamžiky vašich dětí. Venku a při sportu vás podpoří ničím nerušená hudba ze sluchátek, na párty to zase rozjedete s outdoorovými reproduktory, nebo si zapaříte na herní konzoli. Nelze zapomenout ani na mobilní telefony, který člověk drží v ruce téměř celý den... A to vše v nejvyšší možné kvalitě, která je aktuálně k dispozici. Řekněte sami, která značka vám dnes nabídne víc? :-)

Plánujete teď nově do něčeho investovat, rozjíždět nový projekt apod.?

Naší nejdůležitější kategorií jsou televize. Jejich posun přes 4K rozlišení a OLED technologie jsou fantastické. V audiu jdeme zase cestou bezdrátových technologií a hudebního zážitku, který nejde jen slyšet, ale dnes už i vidět (světelná reprodukce apod.).

V čem jsou Vaše produkty výjimečné?

Jsme japonská společnost s důrazem na kvalitu a detail. Už dlouhodobě se snažíme, aby produkty nebyly jen technologicky na špičce, ale také, aby například designově zapadly do aktuálních trendů. Ať už to jsou zmiňované televize, který mají svůj unikátní design, tak i audio produkty, které vidím, že dnes slouží i jako doplněk pro životní styl.v

Co byste poradil koncovým zákazníkům při výběru sluchátek?

V prvé řadě se zamyslet, na co je budu potřebovat. Je naprosto normální vlastnít více typů podle použití. Nikdy vám jeden model nepokryje všechny vaše potřeby. Proto má SONY nabídku opravdu širokou a pro každého. Pokud půjdu ven, vybral bych si technologicky dokonalá sluchátka s odstraněním okolního hluku (WH-1000XM3), když půjdu sportovat, mohu například doporučit sluchátka s interním 4GB úložištěm, se kterými můžete plavat i ve slané mořské vodě (WF-SP900), nebo pokud požaduji absolutní svobodu bez drátů a kompaktnost, vyberu si z aktuálního trend tzv. True Wireless, tedy bezdrátové špunty do uší (WF-1000X). Myslím, že zcela právem jsme několik let v řadě jedničkou na českém trhu v kategorii sluchátek (dle statistik GFK).

Jaké argumenty byste poradil resellerům při prodeji koncovým zákazníkům?

SONY vždy mělo a dodnes stále má mezi zákazníky silné jméno už z 90. let. Zákazníci značce a produktům věří. Ať už to byly legendární Trinitron televize, první přenosný walkman (mimochodem letos slaví 40 let), osobní kamery nebo herní konzole. Jsme inovátorem a technologickým lídrem na celosvětovém trhu. Upřímně jsem rád, že nejsme nejlevnější značkou na trhu a doufám, že jí ani nikdy nebudeme. Máme kvalitní a technologicky zajímavé produkty, které mají svoji cenu - asi stejně, jako když si kupujete prémiový vůz. Zákazníci mohou od značky SONY vždy očekávat kvalitní zpracování, nejmodernější technologie a kvalitu. Jsem zastáncem neotřelého hesla „nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci“. V mém okolí se mi toto heslo již několikrát potvrdilo, když si lidé koupili konkurenční produkt ve snaze ušetřit, ale nakonec spokojeni nebyli a zanedlouho řešili nákup znovu.

 

Autor: Marketing ATC